Δράσεις του σχολείου μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!»

Το διάστημα 16 – 25 Νοεμβρίου  2017 ολοκληρώθηκε η δεύτερη κινητικότητα των καθηγητριών του σχολείου μας, κας Καπούτση Σύρμως και Κιτσάτη Μαρίας, που έλαβε χώρα στην Ισπανία, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος με τίτλο: «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», το οποίο υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας και εντάσσεται στις δράσεις του  ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus+ ΚΑ1, Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης. Οι φιλόλογοι καθηγήτριες, που  συνθέτουν την υπεύθυνη για το πρόγραμμα παιδαγωγική ομάδα του σχολείου και ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος,  παρακολούθησαν κατά τη διάρκεια της κινητικότητας τον κύκλο μαθημάτων: “Las otras orillas (The other shores) – Sevilla and other places”.

Πριν από την έναρξη της κινητικότητας τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας συνέβαλαν στη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού που δημοσιεύτηκε από τον διοργανωτή οργανισμό στο βιβλίο του προγράμματος με τα άρθρα τους “Greek music: A cultural crossroads between East and West” and “Alexandroupolis, a multicultural city”.

Βασική γλώσσα της επιμόρφωσης, στην οποία έγιναν οι δημοσιεύσεις, οι μεταφράσεις και οι διαλέξεις, ήταν τα αγγλικά. Συμμετείχαν συνολικά δεκαέξι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Πολωνία, τη Γαλλία,  τη Γερμανία, την Εσθονία, τη Λιθουανία, το Μαρόκο  και την Ελλάδα βέβαια, την οποία εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες του σχολείου μας.

Ο κύκλος μαθημάτων “Las otras orillas (The other shores) – Sevilla and other places” είχε ως βασική θεματική τις αλληλεπιδράσεις και τις σχέσεις  που αναπτύχθηκαν ιστορικά μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής, του χριστιανικού και μουσουλμανικού κόσμου.  Η Σεβίλλη, ως βασικός τόπος διεξαγωγής του προγράμματος, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της μακρόχρονης  παρουσίας των Αράβων στην ευρωπαϊκή ήπειρο και της συνύπαρξης διαφορετικών πολιτισμών που συνέθεσαν τον μοναδικό της χαρακτήρα. Τα ίχνη της παρουσίας αυτής και της πολιτισμικής πρόσμιξης αναζητήθηκαν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στην πόλη, την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της, την τέχνη που αναπτύχθηκε σ΄ αυτήν. Αντικείμενο πραγμάτευσης αποτέλεσε όχι μόνο η ιστορική παρουσία και η συμβολή του αραβικού πολιτισμού στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού, αλλά και οι επιδράσεις του ευρωπαϊκού  πολιτισμού στις απέναντι μεσογειακές ακτές της αφρικανικής ηπείρου.  Τα ζητήματα αυτά συνδέθηκαν με το σύγχρονο μεταναστευτικό και προσφυγικό φαινόμενο και τις πολλαπλές πτυχές του. Η θεματική του προγράμματος συσχετίστηκε με τις εικαστικές τέχνες, τη λογοτεχνία και την ποίηση, για τη διδακτική προσέγγιση των οποίων αξιοποιήθηκαν τεχνικές θεάτρου και δραματοποίησης.

Οι συμμετέχουσες γνώρισαν τις αμοιβαίες επιρροές μεταξύ Σεβίλλης και Αμερικής στην αρχιτεκτονική, τις τέχνες, την οικονομία, τη θρησκεία, τον πολιτισμό. Αναζήτησαν τα ίχνη της παρουσίας των Αράβων στον γοτθικό Καθεδρικό της Σεβίλλης, τόπο ταφής του Χριστόφορου Κολόμβου, στο βασιλικό ανάκτορο Real Alcázar, ένα από τα καλύτερα σωζόμενα παραδείγματα  της αρχιτεκτονικής Mudéjar και στην Plaza de España. Στο Las Setas, σήμα κατατεθέν της πόλης, παρουσίασαν με την τεχνική της παντομίμας σκηνές από το graphic novel “The Arrival” του Shaun Tan, το οποίο πραγματεύεται το θέμα της μετανάστευσης.

Στην Κόρδοβα διέκριναν, μέσω βιωματικών δράσεων που συνέδεαν τις εικαστικές τέχνες με την ιστορία της πόλης, τη συνύπαρξη των θρησκειών, τόσο στο Τζαμί – Καθεδρικό  ναό της πόλης, στο οποίο εντυπωσιακή είναι η ανάμειξη των αραβικών και χριστιανικών στοιχείων, όσο και στην εβραϊκή συνοικία, ιστορικό χώρο συνύπαρξης Αράβων και Εβραίων. Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών,  οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες δημιούργησαν  εκπαιδευτικό υλικό με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Την πρόσμιξη των πολιτισμών και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των δύο ηπείρων είχαν επίσης την ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά τη μετάβασή τους στη Θέουτα στην αφρικανική πλευρά της Ισπανίας. Η συνύπαρξη αυτή αποδόθηκε από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς μέσω δραματοποιήσεων που σχεδίασαν και παρουσίασαν σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος.

Το θέμα της μετανάστευσης αντιμετωπίστηκε ως διαχρονικό φαινόμενο και συσχετίστηκε με σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες. Μία από τις σκληρότερες όψεις του σύγχρονου μεταναστευτικού ζητήματος γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο νεκροταφείο της Ταρίφα, όπου είναι θαμμένοι εκατοντάδες άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να περάσουν από την Αφρική στην Ευρώπη. Η θεματική της μετανάστευσης και της προσφυγιάς προσεγγίστηκε μέσω της ποίησης, με μεταφράσεις και απαγγελίες ποιημάτων με σχετικό θέμα, και των εικαστικών τεχνών. Μία από τις πιο έντονες στιγμές του προγράμματος ήταν η επίσκεψη των συμμετεχόντων στον Οργανισμό CEAR που ασχολείται με την προστασία των δικαιωμάτων των προσφύγων και η συνάντηση με πρόσφυγες που αφηγήθηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες. Οι αφηγήσεις αυτές αξιοποιήθηκαν από τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με δραστηριότητα αξιολόγησης του σεμιναρίου και την επίδοση των πιστοποιητικών συμμετοχής στους/στις συμμετέχοντες/ουσες από τους διοργανωτές.

Τα αποτελέσματα του σεμιναρίου θα αξιοποιηθούν από τις συμμετέχουσες καθηγήτριες κες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία τόσο με την ανανέωση των διδακτικών τους μεθόδων, όσο και με δράσεις που θα υλοποιήσουν με τους μαθητές τους στο πλαίσιο του προγράμματος «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!».

Κοινοποίηση...
Το διάστημα 16 - 25 Νοεμβρίου  2017 ολοκληρώθηκε η δεύτερη κινητικότητα των καθηγητριών του σχολείου μας, κας Καπούτση Σύρμως και Κιτσάτη Μαρίας, που έλαβε χώρα στην Ισπανία, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος με τίτλο: «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», το οποίο υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας και εντάσσεται στις δράσεις του  ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus+ ΚΑ1, Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης. Οι φιλόλογοι καθηγήτριες, που  συνθέτουν την υπεύθυνη για το πρόγραμμα παιδαγωγική ομάδα του σχολείου και ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος,  παρακολούθησαν κατά τη διάρκεια της κινητικότητας τον κύκλο μαθημάτων: “Las otras orillas (The other shores) –…

Review Overview

User Rating: 4.86 ( 12 votes)
0