Καθώς η μαθητική διαρροή θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά προβλήματα που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα παροχής εκπαιδευτικού έργου, στις 17/1/2024 υλοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία δράση παρέμβασης, στο πλαίσιο των υποστηρικτικών πρακτικών που αφορούν στην Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας για τον Άξονα 2.
Το θέμα ήταν η αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής με επίκεντρο τον μαθητικό πληθυσμό των μουσουλμανοπαίδων που φοιτούν στο σχολείο μας. Η δράση διοργανώθηκε από τη συντονιστική ομάδα για τον συγκεκριμένο Άξονα, με στόχο την ενίσχυση του αισθήματος αποδοχής και συμπερίληψης των μουσουλμάνων μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, έχοντας ως κεντρική ιδέα τη συγκρότηση ομάδας υποστήριξης και ενδυνάμωσής τους, με μέλη ομάδας μαθητών, (μουσουλμάνων και μη), η οποία θα δρα συμβουλευτικά και υποστηρικτικά και θα αποτελεί σημείο αναφοράς στην επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Στη συγκεκριμένη δράση, την οποία παρακολούθησαν όλοι οι μουσουλμάνοι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο, τα μέλη της ομάδας υποστήριξης και ενδυνάμωσης συστήθηκαν, παρουσίασαν τις προτάσεις τους για τη στήριξη και προώθηση της συνεργασίας, συζήτησαν και κατέγραψαν τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μουσουλμάνοι μαθητές. Επιπρόσθετα, τόνισαν τον βασικό στόχο της ομάδας, ο οποίος αφορά την επίτευξη σταθερής φοίτησης και τη δημιουργία κλίματος σεβασμού και ενίσχυσης του αισθήματος ασφάλειας των μουσουλμάνων μαθητών στη σχολική κοινότητα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές εξέφρασαν τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς τους και η πρώτη αυτή συνάντηση αποτέλεσε τη βάση μιας συνεργασίας μεταξύ των μαθητών του σχολείου με πολλές προοπτικές για νέες ιδέες και προτάσεις αναφορικά με το θέμα της σχολικής διαρροής.
Συντονιστική Ομάδα Δράσης:
Αδαμίδου Σοφία, Καραγεωργίου Αθανάσιος, Πετρούδα Γαρυφαλλιά, Τεκέ Βασιλική
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ "ΔΟΜΝΑ ΒΙΣΒΙΖΗ"
