Gadgets powered by Google






 
Share
© 2006-2010    3o Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης  "Δόμνα Βισβίζη"
Δημιουργία - Ενημέρωση  Ιστοτόπου : Κίτσος Δημ. (Φιλόλογος) - Παπαδόπουλος Στ. (Χημικός) - Πετρούδα Γ.(Μαθηματικός) - Webteam
Φωτογραφικό υλικό :  Μπέδρελη Α.
αναζήτηση στο site μας
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :  14/12/11
H συνέντευξη του μήνα (Δεκέμβριος 2011)
Συνέντευξη με τον Ζιώγα Χαράλαμπο
Επικοινωνιολόγο, Σύμβουλο Επιχειρήσεων


  • Πού σπουδάσατε, τι σπουδές κάνατε και γιατί επιλέξατε το επάγγελμα του επικοινωνιολόγου; 

Σπούδασα στην Γαλλία, οργάνωση και διοίκηση ανθρώπινου παράγοντα. Είναι κάτι που σχετίζεται με την ψυχολογία , τη συμπεριφορά . Διάλεξα αυτή τη δουλειά ,γιατί νιώθω ικανοποίηση όταν βλέπω τους ανθρώπους να αλλάζουν την συμπεριφορά τους.

  • Τι σημαίνει επικοινωνιολόγος ;

Επικοινωνία και επικοινωνιολόγος είναι η επιστήμη που μελετά τους μηχανισμούς της επικοινωνίας , δηλαδή του μηνύματος .Για παράδειγμα ποια είναι η κατάλληλη λέξη και ποιος ο πιο κατάλληλος τρόπος για να περιγράψω το σχολείο μας, έτσι ώστε όλοι να θέλουν να έρθουν σε αυτό.

  • Γιατί στις μέρες μας είναι αναγκαίος ένας επικοινωνιολόγος;

Στις μέρες μας όλα πλέον είναι επικοινωνία . Ακόμη και όταν μπαίνεις σ' ένα αρτοποιείο να αγοράσεις 1 κιλό ψωμί , αυτό είναι μια πράξη επικοινωνίας . Γιατί θα δείτε στο φούρνο το Χριστουγεννιάτικο δέντρο που έβαλε ο φούρναρης και θα πείτε "ήρθαν τα Χριστούγεννα". Έτσι το αρτοποιείο έγινε ένα ημερολόγιο, γιατί σας θύμισε ότι ήρθαν Χριστούγεννα

  • Πείτε μας λίγα λόγια για την ζωή σας

Σπούδασα στο Παρίσι όπου έζησα 15 χρόνια. Επέστρεψα στην Ελλάδα το 1995, αλλά συνεχίζω να πηγαίνω στη Γαλλία. Σήμερα εργάζομαι στην Ελλάδα ως σύμβουλος επιχειρήσεων. Βασική μου δουλειά είναι να εκπαιδεύω ανθρώπους-εργαζόμενους σε θέματα συμπεριφοράς και πώς να συμπεριφερόμαστε στους άλλους.

  • Ποια θεωρείτε ότι είναι τα αίτια για τη σχολική βία;

Υπάρχουν περισσότερα από ένα. Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι οι μαθητές αισθάνονται μόνοι και ανώνυμοι. Δεν έχουν σημείο αναφοράς και προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβιώσουν, να ξεχωρίσουν και να τραβήξουν την προσοχή. Αυτό σημαίνει για όλους εμάς ότι είναι πολύ σημαντικό ,όταν υποδεχόμαστε μαθητές στο σχολείο, να τους κάνουμε να νιώσουν ευπρόσδεκτοι, ότι έρχονται δηλαδή σ' ένα φιλικό περιβάλλον και ότι κάποιος νοιάζεται για αυτούς. Ένα ακόμη σημαντικό αίτιο είναι ότι τα σχολεία δεν είναι προετοιμασμένα για να υποδέχονται νεαρούς μαθητές. Οι ίδιοι αυτοί για να προστατευτούν και να αμυνθούν καταφεύγουν σε συμπεριφορές βίας ,τις οποίες θεωρούν σημαντικές

  • Γιατί σήμερα μιλάμε περισσότερο για βία συγκριτικά με το παρελθόν;

Το ίδιο μιλούσαμε. Έτσι νομίζουμε ότι σήμερα μιλάμε περισσότερο. Ένα περιστατικό παίρνει σήμερα πιο γρήγορα διαστάσεις. Αν ένας μαθητής χαστουκίσει έναν άλλο μαθητή στην Κρήτη θα το μάθουν στην Αλεξ/πολη αμέσως μέσω Facebook και Twitter.Τον παλιό καιρό δεν το μαθαίνανε.
Δεν νομίζω ότι σήμερα υπάρχουν περισσότερα και πιο έντονα κρούσματα βίας. Αυτό που υπάρχει σήμερα είναι ότι οι μαθητές είναι πιο διεκδικητικοί και η εξουσία των καθηγητών είναι πιο εξασθενημένη.

  • Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η βία στο σχολείο;

Σημαντικός είναι ο ρόλος του καθενός μας για να περιορίσουμε τη βία. Από τους καθηγητές πρέπει να περιμένουμε πολλά ,αλλά από τους μαθητές περισσότερα. Πρέπει να οργανώνουμε κάθε χρόνο με έξυπνο και φιλικό τρόπο την υποδοχή των νέων μαθητών. Είναι σημαντικό λοιπόν να γίνεται σωστή υποδοχή και να μην είναι μια υποχρέωση ρουτίνας.

  • Ποιες συμβουλές έχετε να δώσετε σ' εμάς τα παιδιά για την καλύτερη επικοινωνία στο χώρο του σχολείου;

Είστε αρκετά έξυπνοι, οπότε δεν ξέρω αν θα μπορούσα να σας δώσω συμβουλές. Είναι, ωστόσο πολύ σημαντικό στην επικοινωνία να μάθουμε να ακούμε. Οι άνθρωποι δεν ακούνε! Κανένας δεν ακούει κανέναν! Αφήστε τούς άλλους να μιλάνε, έτσι και αλλιώς αυτό που θα πούνε δεν θα το ακούσει κανένας.

  • Ποιοι είναι οι κανόνες επικοινωνίας σήμερα και γιατί θεωρείτε ότι είναι σημαντικοί για τη ζωή μας;

Υπάρχουν πάρα πολλοί κανόνες επικοινωνίας. Ας μην τους ονομάσουμε    όμως κανόνες επικοινωνίας ,αλλά επιτυχίας. Υπάρχουν  ορισμένοι κανόνες, πολύ βασικοί, τους οποίους όταν παρακάμπτουμε, δεν πετυχαίνουμε. Για παράδειγμα να είστε επώνυμος, να φροντίζετε όπου πάτε να γνωρίζουν το όνομά σας. Ένας πρώτος κανόνας είναι:  "Κάτω η ανωνυμία. Θέλω να με ξέρουν όλοι". Ο δεύτερος κανόνας είναι: "Κάτω η μετριότητα. Ό,τι κάνω, να το κάνω σωστά". Όταν βρίσκω ένα συμμαθητή μου, τον οποίο γνωρίζω έστω και λίγο, του μιλώ και του λέω καλημέρα. Ένας άλλος κανόνας-πολύ σημαντικός -είναι να σεβόμαστε τους κανόνες. Αν το σχολείο έχει κανόνες ή αν ένα σύστημα έχει κανόνες, πρέπει να τους σεβόμαστε. Οι κανόνες είναι πάνω απ' όλα.

  • Στην ομιλία σας είπατε ότι όσοι βγαίνουν στις ειδήσεις είναι ανόητοι. Γιατί το πιστεύετε αυτό;
-Τους κρίνω από αυτά που λένε, Πρώτα-πρώτα, γιατί δεν ακούνε. Δεύτερον, λένε ανοησίες, γιατί είναι πάρα πολύ εύκολο να διαπιστώσει κάποιος πως το 90% των ειδήσεων είναι ανοησίες. Είναι ανακρίβειες. Και μάλιστα θα έλεγα ότι δεν είναι τυχαίο που από τη στιγμή που η τηλεόραση κατάλαβε πως δεν χρειάζεται να λέει αλήθεια για να γίνει πιστευτή, έπαψε να λέει αλήθειες.

  • Σας ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συνέντευξη.
Κι εγώ σας ευχαριστώ, μ' έχετε καταπλήξει με τις ερωτήσεις που συντάξατε. Μπράβο σας!


Η ομάδα της ιστοσελίδας (webteam)