© 2006-2010 3o Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης "Δόμνα Βισβίζη"
Δημιουργία - Ενημέρωση Ιστοτόπου : Κίτσος Δημ. (Φιλόλογος) - Παπαδόπουλος Στ. (Χημικός) - Πετρούδα Γ.(Μαθηματικός) - Webteam
Φωτογραφικό υλικό : Μπέδρελη Α.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ : 31/10/11
Για 5η συνεχή σχολική χρονιά λειτουργούν τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στο σχολείο μας με την αμέριστη υποστήριξη του Συλλόγου Διδασκόντων και της Διεύθυνσης που φρόντισε για την άμεση κάλυψη κενών σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και μερίμνησε για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
Τα ΤΕ φιλοξενούν μαθητές και μαθήτριες με "Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες", όπως μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής ή ελλειμματική προσοχή, δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσαριθμησία…
Και τη φετινή σχολική χρονιά (2011-2012) στα ΤΕ διδάσκονται τα εξής μαθήματα:
- Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Α,Β,Γ τάξεις)
- Νεοελληνική Γλώσσα (Α,Β,Γ τάξεις)
- Μαθηματικά (Α,Β,Γ τάξεις)
- Φυσική (Β,Γ τάξεις)
- Χημεία (Β,Γ τάξεις)
Τα μαθήματα διεξάγονται ταυτόχρονα/παράλληλα με τα αντίστοιχα μαθήματα της τυπικής τάξης. Ως προς τους στόχους και το περιεχόμενο της διδασκαλίας εφαρμόζεται το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας. Ως προς τις μεθόδους και την αξιολόγηση αξιοποιούνται μέθοδοι διδασκαλίας προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών/τριών, όπως η αρχή της εποπτείας και πολυαισθητηριακή προσέγγιση, η εγγύτητα στη ζωή, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, η εξατομίκευση της διδασκαλίας, η σταδιακή προσέγγιση των διδακτικών στόχων και η ανάλυση έργου. Η βιωματική μάθηση αποτελεί αρχή για όλους τους μαθητές του Γυμνασίου και πολύ περισσότερο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ο συνδυασμός των μεθόδων και διδακτικών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και τους επιδιωκόμενους διδακτικούς-μαθησιακούς στόχους αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕ προωθούν τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της τυπικής τάξης, αλλά οπωσδήποτε και με τους γονείς/κηδεμόνες και πρόσωπα που τυχόν εμπλέκονται στην εκπαίδευση και τη μελέτη των μαθητών και μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες.
Έχουν ωστόσο προκύψει μύθοι για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, που είναι αποτέλεσμα ελλιπούς ενημέρωσης και ζητημάτων που σχετίζονται με την αιτιολογία και την προσπάθεια σαφούς ορισμού. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν εμποδίσει τη λήψη εκπαιδευτικών μέτρων αντιμετώπισης, έχουν προκαλέσει αρκετό "πόνο" στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και στις οικογένειές τους και συχνά έχουν οδηγήσει σε σύγχυση όλους τους ενδιαφερόμενους. Η ανάδειξη και η απόρριψη των μύθων, οι οποίοι παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα, είναι απαραίτητη για την κατανόηση του περιεχομένου των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και για την αποτελεσματική εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών που τις αντιμετωπίζουν.
Πηγή:Παντελιάδου Σ., Μπότσας Γ., Μαθησιακές Δυσκολίες, Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά, Παν/μιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής, Βόλος 2007
Η αποτελεσματική διδασκαλία των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί πρωταρχικό στόχο του σχολείου μας. Με τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης πιστεύουμε ότι συνδράμουμε θετικά προς την κατεύθυνση αυτή βοηθώντας, στηρίζοντας και ενισχύοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες να αλλάξουν τη δύσκολη για αυτούς καθημερινή σχολική πραγματικότητα και τη δουν με μια πιο αισιόδοξη ματιά.
Τουλουμτζή Φιλιώ
Φιλόλογος - Υπεύθυνη τμημάτων ένταξης