Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης στο σχολείο μας... (21/03/13)
Ο εορτασμός της παγκόσμιας ημέρας ποίησης είναι πλέον επίσημος θεσμός, με 15χρονη ιστορία και ελληνική καταγωγή, αφού η σχετική εισήγηση του συγγραφέα - πρέσβη της Ελλάδας στην UNESCO Β. Βασιλικού βρήκε τότε θερμούς υποστηρικτές και η ελληνική πρόταση υπερψηφίστηκε. Έτσι, κάθε χρόνο η ημέρα αυτή γιορτάζεται με πλήθος ποιητικών εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο.
Φέτος αποφασίσαμε να γιορτάσουμε την ημέρα αυτή και στο σχολείο μας, "εκμεταλλευόμενοι" με αυτόν τον τρόπο την παρουσία του ποιητή Θοδωρή Γκόνη στο 3ο Γυμνάσιο. Έτσι οι μαθητές της Α΄ και Γ΄ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του και να ακούσουν ενδιαφέρουσες σκέψεις και προβληματισμούς για το ρόλο της ποίησης, αλλά και τη σημασία του Λόγου στη ζωή μας. Παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήσεις στον καλεσμένο μας, ο οποίος με προθυμία και χιούμορ έδωσε τις δικές του απαντήσεις.
Στη συνέχεια οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια σειρά από δράσεις. Κάποια παιδιά διάβασαν αγαπημένους στίχους και ποιήματα, που είχαν τα ίδια από πριν επιλέξει. 'Αλλοι μαθητές μας αξιοποιώντας τις ποιητικές συλλογές από διάφορους ποιητές, που υπήρχαν στην αίθουσα, επέλεξαν τους στίχους που τους άρεσαν και στη συνέχεια τους έγραψαν σε πολύχρωμες - ειδικά κατασκευασμένες για την περίπτωση- κάρτες, τις οποίες ανήρτησαν σε συγκεκριμένα μέρη στην αίθουσα. Άλλα τμήματα πάλι συμμετείχαν σ΄ έναν μικρό διαγωνισμό ποίησης δημιουργώντας αυτοσχέδιους στίχους με βάση κάποιες λέξεις-κλειδιά, που δίνονταν κάθε φορά από τον ποιητή μας.
Τα αποτελέσματα πραγματικά μας εντυπωσίασαν, αφού τα παιδιά με μεγάλη προθυμία ανταποκρίθηκαν στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων "πλημμύρισε" από στίχους και μελωδίες.
Σημαντική, βεβαίως, κρίνεται η συμβολή του Θοδωρή Γκόνη για την επιτυχία της ημέρας, αφού με το λόγο του και την προσέγγισή του ενθουσίασε τους μαθητές μας. Τον ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του.
Να τονίσουμε τέλος πως την ίδια ημέρα που είναι και ημέρα κατά του ρατσισμού και των στερεοτυπικών αντιλήψεων, η Β΄ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε σε ανάλογες δράσεις.